REKORDOT DÖNTÖTT A TISZA-TAVI KEREKEZŐK SZÁMA

Az elmúlt évben rekord számú kerékpáros haladt át a Kiskörei Vízlépcső hídján. A több mint 30 ezer kerekező másfélszerese a 2016-os számnak, s ebből csak júliusban 9 086 főt regisztráltak, ami szintén abszolút havi rekord.

 A Tisza-tó töltésén 2005-2007 között épült meg a 3 méter széles kerékpárút a KÖTIVIZIG beruházásában. A 4 méter magas, természetes kilátón először a bal parton, Abádszalók és Tiszafüred, majd a jobb parton, Kisköre és Poroszló között lehetett tekerni.

Saját tapasztalatból mondhatom, a Tisza-tóra érkező vendégek nagy része kipróbálja az aktivitás, és a természet felfedezésének eme kellemes kombinációját. Rutintalan kerékpárosoknak is sikerekkel kecsegtet az út, hiszen azt a 4 métert leszámítva, amin felmegyünk a töltésre, majd hazatérve legurulunk, a szintkülönbség 0.

TIPP: A nyári melegben célszerű a kora reggeli, vagy a késő délutáni időszakra tenni ezt a programot, mivel a víz mellett, nagy hőségben, árnyék nélkül töltött több órás program még egy egészséges szervezetnek is nagy kihívást jelent.

A Kiskörei Szakaszmérnökség 2008 óta kíséri figyelemmel a tó körül, pontosabban a duzzasztóművön áthaladó kerékpáros forgalmat, amely az elmúlt évtizedben négy és félszeresére bővült. Az első, nem teljes évben, 2008-ban még „csak” 6800 biciklis hajtott át az üzemi hídon, tavalyelőtt azonban már meghaladta a számuk a 20 ezret, 2017-ben pedig 30 884-re nőtt a forgalom.

Fontos megjegyezni, hogy az igazgatósági statisztikákban csak azok a kerékpárosok jelennek meg, akik áthaladtak a duzzasztómű felett, tehát azok, akik például Abádszalókról tekernek Tiszafüredre, vagy Kisköréről bicikliznek Sarudra, nem szerepelnek a statisztikában.
Az adatok tanúsága szerint az év minden hónapjában bicikliznek a tó körüli töltéskoronán, a nyári hónapokban azonban ugrásszerűen megnő a kerékpárral túrázók száma. A nyári időszakban a duzzasztóművön áthaladó kerékpárosok száma az egész évinek több mint kétharmada. Ilyenkor a gépjárművek átmenő forgalmát korlátozó sorompók zárt állapotban vannak, amelyek természetesen a kerékpáros közlekedést nem akadályozzák, de biztonságukat növeli.